אתרז

1 בנוב׳ 2004

כבר שלוש, רק שלוש

י"ז בחשוון תשס"ה, (1.11.04)
בתקופה האחרונה אני שומע לא אחת מין חצי אמירה, חצי שאלה:
"מה, כבר שלוש שנים?". ואני משיב: "לא, זה רק שלוש שנים". ומכאן ההחלטה להזכיר קמצוץ, מהדרך שבה הצטיירת בעיני אחרים, ילד איש:
,,,,,,,,,,,
"הייתי חייל של רז... אם מפקדים אחרים היו נדרשים להחלטות מי ילך למשימה, רז היה מביט בנו, ולבד היינו יודעים שצריך לבצע...
פשוט סמכנו עליו שהכל מתבצע בצורה הכי אמינה ושיוויונית, והאוירה היתה טובה תמיד... דרכו, אותה הנחיל לחייליו, היתה כה חזקה,
וזאת בתקופה הקצרה יחסית שבה הכרנוהו כמפקד, במהלך המסלול. השפעה זו העניקה לרז דימוי של סופה-סערה, מהסיבה הפשוטה,
שרק סופה-סערה משאירה חותם כה חזק בתקופה קצרה יחסית..."

סג"מ אורן עמר, מקרית שמונה:
,,,,,,,,,,,,
"פגשתי את רז בפעם הראשונה בקורס מ"כים...יצא לי לדבר איתו
כמה פעמים, שיחות חולין... משיחות אלו, אתה מבין מי הבן-אדם שעומד מולך. אדם ישר, צנוע, פשוט, שמספיק לדבר איתו 2 דקות בשביל להבין שטוב הלב אצלו, זה בסיס למעשים. אדם חכם, חברותי, מצטיין- לא רק בקורס אלא בחיים... רז לא היה פרטי, רז היה כללי, היה אכפת לו מהכלל, מהסובב אותו, ולא מעצמו. אם רוצים או לא, התכונות האלו הן מיוחדות, ונוסף לכך, הן גם מקרינות על הסביבה... אני נמצא עכשו בקורס קצינים, ומנסה לאמץ חלק מהתכונות של רז,
בידיעה שאם אצליח, אהיה אדם טוב יותר, קצין טוב יותר...
אני יכול להגיד בלי שום היסוס, שהיתה לי זכות- אני הכרתי את רז..."

אלישי אדרעי, גדוד 12 גולני, מצפה נטופה

,,,,,,,,,,,
"ריבונו של עולם"
לפני שלוש שנים וחצי ביום הזיכרון לחללי צה"ל תשס"א, שודרה בגל"צ, תכנית מיוחדת שבה הושמעו שירים שמילותיהם נכתבו ע"י נופלים, הולחנו במיוחד ע"י אמנים מוכרים. רז היה אז בקורס מ"כים וביקש מאחיו הצעיר אור, "תוריד לי את השיר הזה עם השופרות". אור לא כל כך הבין אז,
במה מדובר, אבל כחודשיים אחרי שספגנו אגרוף במפתח הלב, ניגש אלי אור בהתרגשות עם תקליטו החדש של הזמר הנערץ על רז, ברי סחרוף, "האחר" שמו, עטוף באריזה אדומה, אלא מה. בתקליט גילה אור את "השיר ההוא", שרז כל כך חיפש: "ריבונו של עולם". מילותיו נכתבו ע"י בארי חזק חלל מלחמת יום הכיפורים, וכאשר הקשבנו להן הבנו שהבחירה של רז אולי לא היתה מקרית. אולי קיבלנו סימן, מ"ריבונו של עולם".

אבא